רישוי עסק לחניון

ככל שהענין נוגע להסדרת רישיונות עסק לחניונים קיימים מספר סוגי חניונים כאשר לכל אחד דרישות שרלוונטיות אליו. יש חניונים תת קרקעיים, מקורים, מגרשים, כאלו בתשלום וכאלו הפתוחים לציבור הרחב.

כללי

במסגרת פעילותנו אנו מטפלים בחניונים מסוגים שונים- מקורים וכאלו שאינם, חניונים תת קרקעיים וכאלו שבחצרות, חניונים בתשלום, שאינם בתשלום וכאלו עדיין לא החליטו. בין אם אותם חניונים ינוהלו ע"י חברות חניונים או ע"י חברות ניהול, ע"י בעלים או מפעילים פרטיים סביר להניח שידרשו פחות או יותר לאותם אתגרים ומורכבויות שאופייניות לתחום החניונים.

לעיתים הרצון למהר ול"תפוס" חניון או לראות במגרש ריק באזור תעשייתי הזדמנות, מובילה את מפעיליו לאתגרים לא פשוטים כגון: היתרי בניה, היתר לשימוש חורג שלא תמיד לקחו בחשבון. לעיתים המודל העסקי של החניון עשוי להשפיע על סוג הרישיון ואף על היבטי ארנונה, דבר שיצריך חשיבה ותכנון מוקדם. לא פעם אנו פוגשים רשויות מקומיות שונות שנוהגות פרקטיקה שונה ופרשנות שונה לאותו חוק ועוד ועוד.

אנו בריפאנד שעוסקים בנושא מכירים היטב את האתגרים ויודעים לסייע למפעילי החניונים ביעילות ומקצועיות רבה.

אילו חניונים נדרשים להוצאת רישיון עסק לצורך פעילותם?

צו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), תשע"ג – 2013 (הצו הקובע לענייני רישוי עסקים) קובע כי חניונים שלהפעלתם נדרש רישיון עסק יהיו:

  • חניונים בתשלום.
  • חניונים תת קרקעיים / מקורים ששטחם עולה על 500 מ"ר, בין אם הם פתוחים חינם לקהל הרחב ובין אם הם בתשלום
  • חניונים ששטחם עולה על 500 מ"ר והם משמשים לחניה של המבקרים במרכזים המסחריים הסמוכים להם.

לעומתם, חניונים המשמשים כמקום חניית דיירי או עובדי בניין לכאורה אינם זקוקים להוצאת רישיון עסק.

מעניין לדעת כי חניונים בתשלום, אמנם, מצריכים הוצאת רישיון, אולם, הרשויות השונות חלוקות בדעתם בנוגע לחניוני מנויים וכאן, עשויה להיות התייחסות הרשויות לא אחידה!?

מי הם הגורמים הרשמיים שמעורבים במתן רישיון עסק לחניונים?

חברות המפעילות חניון נדרשות, כמו עסקים אחרים, להגיש את בקשתם לקבלת הרישיון באגף רישוי עסקים שברשות המקומית בה ממוקם החניון. גורמים נוספים שיהיו מעורבים ברישוי חניון יהיו הרשות הארצית לכבאות והצלה, בד"כ משטרת ישראל (כאשר חניונים בתשלום ששטחם מתחת ל-500 מ"ר ואינם מקורים, יהיו פטורים מהצורך בקבלת אישור המשטרה) והרשויות לאיכות הסביבה (שאישורן רלוונטי לחניונים מקורים / תת-קרקעיים ששטחם עולה על 500 מ"ר).

כל אחד מהגופים הללו עשוי להציב רשימת דרישות, שעמידה בהן, תזכה אתכם ברישיון העסק הנכסף. לא נלאה אתכם יותר מידי (כי באנו לקצר ככל האפשר), אבל, לדוגמה, בין הדרישות שתציב המשטרה לצורך קבלת רישיון עסק לחניון, תוכלו לראות את הדרישה לתחום / לגדר או לסמן את שטחו של החניון, באופן שאינו מאפשר כניסה ויציאה חופשיים לכלי הרכב, אלא מתעל ומנתב אותם לשערים הייעודיים שבו, הדרישה להצבת בודק בטחוני אחד על כל 1,000 מקומות חניה בחניונים תת קרקעיים או מקורים, התקנת מצלמות אבטחה במעגל סגור בחניונים מסוימים ועוד כהנה וכהנה דרישות, שכאמור – קבלת רישיון העסק של החניון שלכם מותנה בעמידה בהן.

תהליך הוצאת הרישיון וגם היתר, יש לומר, גוזלים זמן רב, עלולים להשפיע על היבטי הפעלת החניון ובהעדר רישיון גם על היבטים נוספים לא נחמדים.  לפיכך, בעלי חניונים שאין להם זמן וחשק להתמודד עם המטלה הזו, ימצאו בנו, בחברת ריפאנד, גורם חיוני שיעניק להם את סדרת השירותים בשמחה ויעילות רבה.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה