ארנונה במרכזים מסחריים
בעלי מרכזים מסחריים- כדי לחסוך כסף, לצמצם חשיפה ולשפר ביצועיים יש לבנות מאגר מידע איכותי ו"נושם" ולשלב בתוכו מקצועיות ורגישות רבה.
לאחרונה חסכנו מאות אלפי שקלים במתחם עסקים ותעשיה בן עשרות אלפי מטרים במרכז הארץ אשר מורכב מבתי עסק רבים ושונים (חניות ומשרדים).
הכל החל סמוך ומיד לאחר רכישת המתחם או אז עלתה תחושה לא נוחה אצל מנהל המתחם אשר לא מצא מתאם ברור בין השטחים המוכרים לו, הנתונים כפי שמופיעים ברשות המקומית לבין המציאות. בשלב זה זומנו לעשות סדר ולתת תשובות ברורות, בין השאר, נוכח העובדה שהלקוח קיבל חיובים ללא שידע לייחס אותם לשטח כזה או אחר.
הכנו תוכנית עבודה מסודרת, בה הוגדר תהליך עבודה אשר שילב בתוכו, סקירה מלאה של הנכס, ניתוח נתוני הארנונה באותה רשות מקומית, תכנון מס, בניית בסיס נתונים ושימוש במערכות ייעודית של חברתנו. כן נבחנו, אלטרנטיבות, בדיקת סיכונים וסיכויים ככל שקיימים, בדיקת כלל הסכמי השכירות מבחינת השטח וניואנסים נוספים.
במסגרת העבודה עצמה פעלנו הן מול הרשות, יד ביד עם הבעלים תוך שיתוף פעולה מלא והובלנו את התיק לכדי סיום מוצלח עם חסכונות משמעותיים ופרמננטיים.
מדובר באירוע עם מורכבות רבה ורגישות גבוהה נוכח המשולש הבעייתי דיירים-בעלים-רשות מקומית.
המפתח להצלחה כרוך בלימוד החומר כולו, הכרת האתגרים והסיכונים, שימוש בכוח אדם מיומן ותקשורת חיונית.