רישוי עסק בתחום הקוסמטיקה

כל עסק הפועל בתחום בריאות, רוקחות וקוסמטיקה טעון רישיון עסק למשל, המספרות, מכוני האיפור, טיפולי פנים, מכוני הקעקועים, בונות הציפורניים, מכוני הסרת השיער בלייזר עוד עסקים רבים נוספים

כללי

אחת מקבוצות תחומי העיסוק המסווגות בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), תשע"ג – 2013 כקבוצות העסקים הדורשות הוצאת רישיון עסק מסודר הינה הקבוצה העוסקת בבריאות, ברוקחות ובקוסמטיקה. (קבוצת רישוי מס' 1 בריאות, רוקחות וקוסמטיקה בצו רישוי עסקים) כך שעל פי החוק, כל עסק הפועל בתחום זה (למשל, המספרות, מכוני האיפור, טיפולי פנים, מכוני הקעקועים, בונות הציפורניים, מכוני הסרת השיער בלייזר עוד עסקים רבים נוספים) שמציע את שירותיו בתחום טיפוח היופי שאינו רפואי מחויב בהוצאת רישיון עסק ובעמידה בתקנות ובתנאים השונים, בכדי שיוכל לפעול בצורה חוקית ורשמית.

מהם הקריטריונים לקבלת רישיון עסק לבית עסק שעיסוקו בתחום הקוסמטיקה?

בדומה לתחומי העיסוק האחרים, רישוי עסק נדרש כחלק מדרישות החוק במדינת ישראל. מטרתם של חוקים אלה היא להגן על בריאותם, שלומם (ואף על האינטרסים) של לקוחות העסק בעת שהם מקבלים את השירותים אותם מציע בית העסק. בשורה התחתונה, זה, בעצם אומר, שהמדינה רשאית לסרב להעניק את רישיון העסק לבית עסק שלא עומד בתנאים שאותם קובע חוק. בנוסף, המדינה גם שומרת לעצמה זכות לשלילת רישיון העסק, במקרים ובבתי העסק שבהם מתברר כי בוצעה הפרה של התנאים לקבלת הרישיון ו / או התקנות הרלוונטיות. רישוי עסקים לעסקים בתחומי הקוסמטיקה השונים נמצא בסמכותה ובאחריותה של הרשות המקומית, המשמשת כגורם האוכף את החוקים והתקנות.

קבלת רישיון לעסק הפועל בתחומי הקוסמטיקה מתבססת, בעיקר, על עמידתו של בית העסק בתקנות תנאי התברואה (כמתבקש מעסק המספק שירותי טיפוח וקוסמטיקה אשר אינם מוגדרים כ"רפואיים"). בין הדרישות הללו תופיע החובה על נקיטה באמצעים נאותים להיגיינה, הקפדה על שימוש, אך ורק, בחומרים איכותיים המוכחים ככאלה שאינם מזיקים לגוף, הסמכה לעיסוק בתחום הקוסמטי הספציפי, הצגת האישור המקצועי המוכיח זאת, וכן הלאה.

מה עוד נדרש מבעל/ת עסק בתחום הקוסמטיקה?

אם הרחבנו קודם את גבולות האחריות של בעל העסק בתחום הקוסמטיקה מהעיסוק שלו בלבד להקפדה על השימוש בחומרים המוכחים ככאלו שאינם מזיקים, בואו וניקח את זה צעד נוסף קדימה לכיוון הציוד והמכשור המשמשים את עובדי העסק בעת הטיפול בלקוחות. כאן, כדוגמה, נראה כי מכוני היופי המציעים טיפולי הסרת שיער בלייזר, למשל, יהיו מחויבים (וזאת – על פי חוק) להצטייד גם בכל האישורים המקצועיים שיבטיחו כי הציוד שבו הם משתמשים הוא מקצועי ובטוח לשימוש, כמו גם, שהפעלתו מבוצעת, אך ורק, בידי אנשי מקצוע מוסמכים / מורשים שעברו את ההסמכה המתאימה לכך. גם מוצרי הקוסמטיקה בהם נעשה שימוש בבתי עסק מתחום הקוסמטיקה חייבים לקבל את אישורו של משרד הבריאות הישראלי ומחויבים להגיע ממקורות (יצרניות / משווקים) מוכרים ומהימנים.

האם עסק בתחום הקוסמטיקה הפועל מהבית פטור מהוצאת רישיון עסק?

על אף, שככלל, האינסטינקט הבריא שלנו ממליץ לנו להתרחק ככל האפשר מהרשויות ומהבירוקרטיה, פתיחת עסק בתחום הקוסמטיקה המתקיים בבית מגורים מחוייב הוצאת רישיון עסק, על אף, שלכאורה, הוא אינו פועל מבית עסק "רשמי" אלא מביתך הפרטי. כאן, חשוב מאד שלא ליפול בפח הקלת הראש, אלא לנקוט באופן החוקי והרשמי ביותר – הוצאת רישיון עסק מסודר.

על אף שברור לנו, אנשי חברת ריפאנד, הרצון להתמקד, אך ורק, בתחום העיסוק שלך, החוק מכתיב דרישות מסוימות, שאי קיומן עלול לסבך אותך עם החוק. מסיבה זו, אנחנו מציעים לבעלי העסקים בתחומי הקוסמטיקה השונים, שירותים מקצועיים שמסוגלים לקצר את ההליכים בהרבה, ולאפשר לך לעסוק בתחום העיסוק שלך בראש שקט!

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה