בדיקה מיקדמית קודם להשכרת נכס לפעילות עיסקית.

לאחר מסע עיקש ומורט עצבים הצלחנו להשיג רישיון עסק נוסף למסעדה בראשון לציון. זה היה מסע לא פשוט כלל ועיקר בשל העובדה שהלקוח הגיע לטיפולנו כשהוא כבר שקוע ומסובך עד מעל לראש.

פרוייקטים בתחום

הוא כבר שכר מקום לתקופה ארוכה ואף החל לשלם שכירות ללא שיש לו אפשרות ליצר הכנסה. מאחר והיה חדור מוטיבציה וחש גם לחץ להתקדם, החל בעבודות תכנון ואף ביצע פעולות בינוי והתאמה בשטח בסכומים אדירים.

מדובר בבחור צעיר, ששם את מיטב כספו וחסכונותיו על חלום ותקווה להצליח. אלא שאז התברר כי סדר הפעולות היה שגוי. במקום לבחון ראשית את האפשרויות שנכס ספציפי מציע, מה בכלל מות רלעשות בנכס ומה המגבלות ואז לצאת לדרך הוא יצא לדרך ורק אז נתקל בדרישות שאילו ידע או היה בוחן אותן מראש הכל היה נראה אחרת.

הוא לא הכיר את דרישות כיבוי האש, לא את דרישות משרד הבריאות, לנכס לא היה היתר תואם לשימוש ועל זה גם בעל הנכס לא הסדיר דרישות מהותיות לקראת תעודת גמר. כלומר, קושי אדיר לקבל רישיון עסק על גבול הלא אפשרי.

אין דרך לתאר את הסיטואציה אחרת מאשר כאב לב, לראות את החלום מתרחק ונגוז.

לשמחתנו הרבה הצלחנו לעבור את שדה המוקשים ולהביאו לחוף מבטחים. אבל מאחר ועניין זה כבר עלה לא פעם אצלינו. לפיכך, חשנו צורך עז לצעוק לכל אותם בעלי עסקים כי הדרך חייבת להיות שונה!

אז מהי הצעקה? אין לשכור מקום קודם שעורכים בדיקה מקדמית מעמיקה ע"י גורם מקצוע שידע לומר מהן האפשרויות ומהן המגבלות של הנכס ביחס לפעילות הרצויה! האם השימוש הרצוי תואם את מאפייני הנכס?

דוגמא להמחשה:
בחור צעיר עבר באיזור תעשיה וראה נכס ריק להשכרה. הוא דימיין איך הוא משקיע את כספו, משפץ מעט ופותח בר מגניב, את הדבר הבא. "זה אזור תעשיה הכי Cool, המקום מושלם….אששש". מה שלא היה ידוע לאותו בחור כי היעוד התכנוני של הנכס הינו תעשיה ולא יאפשר שימוש מסחרי של מסחר ומכאן מתגלגלת סאגה נוראית.

לצערנו, גם מתווכים וגם בעלי נכסים לא תמיד ערים לצורך, לא תמיד מבינים את המגבלה. מתעלמים משימוש חורג, מהאפשרויות שהתב"ע בכלל מתירה. לא מבינים, לא יודעים, מתעלמים….ולכן יש לעשות את הדבר הבסיסי והפשוט ביותר לברר, לשאול, לקבל חוות דעת.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא רישוי והיתרים לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה