העברת/מכירת עסק עם רישיון עסק

כללי

עסקים רבים פונים אלינו בבקשה להעברת בעלות של רישיון עסק. לפיכך, חשבנו שנכון יהיה לשפוך מעט אור על הנושא במטרה לסייע.

במסגרת פעילותנו אנו פוגשים לא מעט בעלי עסקים שמבקשים להעביר את הבעלות מהם או אליהם מסיבות כאלו ואחרות. כלומר, מישהו פתח עסק שטעון רישוי, הוציא רישיון עסק או התחיל בתהליך, ולימים מבקש להעביר או למכור את כל הפעילות.

האתגר הינו שברגע שהפעילות עוברות לבעלים חדש או אפילו מוכנס שותף חדש נדרשת הוצאת רישיון עסק חדש, גם אם שם העסק נותר כפי שהוא. "שינוי בעלות" כפי שמוגדר בחוק הינו כל שינוי בזהות הבעלים הרשומים ברישיון העסק כגון: הוספת בעלים או גריעתם ולרבות העברת שליטה בתאגיד.

מדובר בהליך די פשוט יש לומר, בייחוד לאור תיקוני החוק שנעשו בשנה האחרונה. מבחינה תהליכית תידרש:

1. הגשת בקשה להעברת בעלות ברשות המקומית.

2. בבקשה יש לציין את תאריך העברת הבעלות.

3. יש לציין את שם בעל העסק הקודם אשר על שמו הרישיון או ההיתר ואישור של הבעלים החדש.

4. יידרש תצהיר לפיו בעסק מתקיימים תנאי הרישיון הקודם וכי בעל העסק החדש לא עשה שינוי בעסק מהרשום ברישיון הקודם.

ניתן לומר כי ההליך המקוצר עוסק בטכניקה של הרישום ולא במהות. לדוגמא אם תוקף רישיון העסק פקע מכל סיבה שאיננה שינוי הבעלות- לא ניתן יהיה לפנות למסלול מקוצר של העברת בעלות. דוגמא נוספת הינה עסקים בהם המשטרה מהווה גורם מאשר, שם יידרש אישור משטרה ולא יונפק אישור באופן אוטומטי.

התהליך מלווה בטפסים יעודיים ועל פי רוב מאפשר ביצוע עצמאי.

אין האמור מהווה תחליף ייעוץ משפטי.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה