שילוחי מזון- רישוי עסקים

האם רישיון העסק ופירטי הרישוי המקוריים תואמים למציאות החדשה? האם שילוח באמצעות חברות שילוח מסיר את האחריות ומה נדרש לעשות?

כללי

אנחנו נערכים לחזרה לאחר משבר הקורונה! אומנם, טיפה קשה לחשוב מתוך המצוקה של הימים האלו ורבים מאיתנו גם מבטלים את נושא תוך אמירה שממילא זה לא ייאכף בקרוב וגם יש תקנות לשעת חירום….אבל מי שרוצה להיות במשחק או לחזור אליו מחוזק חייב להרים את הראש עכשיו ולשאול איך הוא מתאים את העסק שלו למציאות החדשה. מציאות לפיה ביקורי לקוחות בעסק מצטמצמים ומנגד יש ותיהיה עליה דרמטית בהזמנות ובמשלוחים או לכל הפחות המשלוחים יהוו חלק משמעותי מהביזנס.


האם רישיון העסק ופירטי הרישוי המקוריים תואמים למציאות החדשה? האם שילוח באמצעות חברות שילוח, WOLT סטייל, מסיר את האחריות ומה נדרש לעשות?


אז סוד גלוי הוא שהמציאות השתנתה לעולם! אולי נחלה, קרוב לוודאי שנבריא, אבל בטוח שנשרוד ונקיים מציאות שונה, אז Let's get ready ויפה שעה אחת קודם.


ראשית דבר אציין כי בתקופה זו פרסם משרד הבריאות תקנות שמאפשרות גם לעסקים להם אין את פרטי הרישוי המתאימים להוציא משלוחים. אבל כאמור אנחנו מדברים על היום שאחרי?!


בכוונתנו לגעת בנושא ממש בקטנה מאחר ובסופו של יום יידרש כל עסק להיוועץ באיש/אשת מקצוע שידע לתת את המענה המדויק והרלוונטי אליהם. אגב, זה המקום לציין כי אומנם אנו נוגעים כעת בעסקי מזון ואולם עניין ההערכות נכון לכל עסק שטעון רישוי עסק כמובן לפי הצרכים והנסיבות שלו.


ובכן; עסק שעוסק בשילוח עסקי מזון כדבר שבשגרה לכאורה אינו עסק שטעון רישיון לכשעצמו. החובה להוצאת רישיון עסק למשלוח מזון חלה על העסק המכין את המזון שגם אורז אותו למשלוח.


נשאלת השאלה האם יש לבית עסק העוסק במזון אפשרות שילוח אוטומטית מתוקף רישיון העסק שניתן לו- כדי לפשט את הדברים נענה ראשית שהתשובה לכך, לא! על בעל העסק לבדוק האם פריט הרישוי שלו כולל גם משלוח שאחרת הוא אינו יכול! במצב זה יהיה עליו לעדכן את הרישיון להוסיף/לשנות פריט רישוי, לא מדובר באירוע מורכב אבל אירוע שבהחלט מחייב מציאות.


מרבית עסקי המזון קיבלו רישוי הכולל הכנה, צריכה ולרבות שילוח ולפיכך אין להם כל בעיה לשלח ואולם קיימים לא מעט עסקים שלא תכננו להעביר את מרכז הכובד לשילוחים ולפיכך, לא בהכרח עשו שימוש בסעיף הנכון (4.2ב', 4.7 ב', 4.7 ד'- לדוגמא). לעיתים החוק אינו ברור דיו ואולם, ברור כי מקום שאין היתר מפורש יש ככל הנראה איסור. שכן, שילוח כולל קיום דרישות תברואה, אירוז והכנת המזון למשלוח.

לשיטתנו, בעל עסק שנעדר את הסעיפים הרלוונטי למשלוח (נאמר 4.2ב') עלול למצוא עצמו אחראי גם כאשר עושה שימוש בחברת שילוחים חיצונית שאינה שלו. שכן, אם הרציונל הינו הכנת המזון לשילוח ולא רק השילוח עצמו או אז, הבעיה מתחילה כבר בהכנה ולא רק בהובלה.


לפיכך, ההמלצה הטובה ביותר אותה נוכל לתת כעסק המתמחה בהסדרת רישיונות עסק- בדקו את פרטי הרישוי מיידית, אם אתם נעדרים אישורי משלוח פעלו להוסיף/לעדכן את הפריט ורוצו קדימה בכל הכח. זה עניין של שקט, ביטוח, חוק וכמובן כמובן בריאות הציבור.


אנו סבורים כי הרעיון הכללי של בדיקת התאמת העסק נכון יהיה גם לעסקים דוגמת מרכולים, אטליזים ובכלל מוצרי מזון שאינם בית קפה, מזנון או מסעדה. ואולם, עניין זה דורש התייחסות נפרדת לחלוטין.

אבל בשלב זה ועד יעבור זעם קיימו את התקנות ושמרו על בריאותכם!

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא רישוי והיתרים לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה