אחסנה, לוגיסטיקה ושילוח- רישוי עסקים

אנו מוצאים כי סוג זה של עסקים על פי רוב נוח לקידום והתהליך פשוט באופן יחסי וזאת חרף העובדה שתהליך הסדרת רישוי עסק ארוך ומורכב מידי.

פרוייקטים בתחום

בעת האחרונה אנו חווים התפתחות וגידול בפעילות שילוח וכפעול יוצא גדלים שטחי האחסנה והלוגיסטיקה של חברות העוסקות בתחום.

סוד גלוי הוא שפעילות האון ליין הולכת וגדלה, מגמה שהחלה עוד קודם לאירועי הקורונה ממשיכה ומקבלת תאוצה גם בעקבות המשבר דבר אשר מחייב הערכויות חדשות.

אנו פוגשים את המגמה בדרישות הולכות וגדלות של חברות שילוח כגון: צ'יטה, דואר ישראל ואחרים אשר מבקשות לפעול להסדרת רישיונות עסק לאותם שטחי האחסון לפי פריט 6.1 לצו עסקים טעוני רישוי עסקים בכל האתרים הלוגיסטיים שבניהולם ובכלל זה בחינת נכסים פוטנציאליים לשימושם הרצויים.

יש לציין כי חרף העובדה שתהליך הסדרת רישוי עסק ארוך ומורכב מדי עדיין אנו מוצאים כי סוג זה של עסקים על פי רוב נוח לקידום והתהליך פשוט באופן יחסי.

כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי אנו מבצעים בדיקת התכנות מקדימות, עוד בטרם סגירת הסכם שכירות ובכדי לוודא שייעודו התכנוני של הנכס תואם את השימוש הרצוי וכי אין בו כל מיני מגבלות היתר.

הבדיקה המקדימה עשויה לחסוך עוגמת נפש וכסף רב במידה ונמצא כי בנכס יש ליקויים או אתגרים כגון:

  1. וידוא התאמת ייעוד המבנה לשימוש המבוקש- שלא תעלה הדרישה לטיפול בשימוש חורג ואם כן שנבין את המשמעות קודם להיקרות העסקה.
  2. וידוא שאין חריגות בניה בשטח הנכס וזאת בכדי להימנע מטיפול בהיתר שינויים וככל שנדרש טיפול שכזה או אז, מוטב לדעת מראש ולהערך בלוחות זמנים שונים.
  3. בדיקת המצאות מערכות כיבוי אש בייחוד מערכת מתזים שתענה על דרישות כיבוי אש ולו רק בכדי להקל על ההוצאות הכספיות הכרוכות בפתיחת עסק חדש.

ניסיוננו בתחום ממקם אותנו לא רק כגורם טכני אשר מקדם ומסייע בהסדרת רישיונות עסק אלא לעיתים בהרמת דגלים וייעוץ מקדים.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא רישוי והיתרים לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה