הפחתת ארנונה לעסקים

ריפאנד מתמחה מזה 20 שנה בהפחתת ארנונה לכל סוגי העסקים. ניסיונה האדיר הוביל אותה להפחתות של סכומי עתק. השירותים כולל זמן יקר, ידע אדיר וכמובן שקט.

כללי

מזה כ- 20 מתמחה ריפאנד בהפחתת ארנונה למגוון רב של חברות ועסקים. במסגרת פעילותה הצליחה החברה להפחית סכומי עתק למפעלים, ארגונים, מוסדות, עסקים וחברות  מגוונות מכל קשת הפעילות בכל רחבי הארץ. מבתי תוכנה עובר דרך בתי אבות, עסקי מזון, רשתות שיווק, חברות ביטוח, ארגונים ביטחוניים וכיוב'.

מרבית פעילותה של ריפאנד מבוססת על הצלחה. כלומר, שכר טרחתה נגזר מהצלחה ביצירת חסכון ואולם, ריפאנד יודעת להתאים עצמה לכל מודל שנוח ותואם ללקוחותיה וזאת מאחר ולעיתים יש שונות גבוהה בין העסקים השונים.

נושאי המיסוי המוניציפאלי בכללותו והארנונה בפרט כרוך לא רק בידע, ניסיון והיכרות עם החוק אלא גם בתהליכים ובבירוקרטיה אשר גוזלים זמן רב אשר מקשים על נישומים רבים לעסוק במלאכה באופן עצמאי ולפיכך, מעניקה ריפאנד לא רק שירותי הפחתת ארנונה אלא גם בקרת תשלומים, ליווי ויעוץ שוטף. ניתן לומר כי סל שירותיה כולל: זמן, ידע ושקט.

היעוץ וההכוונה אינם כרוכים בכל תשלום מצד לקוחות החברה וניתנים כשירות ולכן ההמלצה הראשונה שלנו הינה צרו קשר עוד היום וקבלו רקע, מידע בסיסי והכוונה אשר עשויים לסייע רבות באופן הפעולה וזאת מבלי כל התחייבות או תמורה.

הפחתת חיובי ארנונה באופן כללי

כאשר אנו ניגשים לבחון דרישות ארנונה אנו מתייחסים על פי רוב למספר מרכיבים עיקריים:

  • הפחתה של ארנונה בשל בעיה בשטח לחיוב

התייחסות למטראז'/לשטח/לגודל הנכס אשר מהווה מרכיב משמעותי בחישוב הארנונה. לכאורה, נראה כי מרכיב זה הינו מספר קבוע וברור אבל המציאות מראה אחרת; לעיתים חישוב השטח אינו כרוך רק במטר עצמו אלא בהגדרות השטח כגון שטחים אותם אין לחייב/לחשב, מפתחות חישוב שונים כגון גלריות או רכוש משותף, צורת מדידה משתנה (שטח נטו או שטח ברוטו) וכמובן טעויות מדידה.

זה המקום לציין כי לצערנו הרב אין אחידות בין הרשויות המקומיות ולעיתים אף לא בתוך הרשות עצמה מה גם שהוראות החוק לא תמיד ברורות ולכן הבחינה הטכנית הכרחית.

לא למותר לציין כי רשויות רבות מפעילות גורמי חוץ אשר סוקרים ומודדים נכסים במטרה להעמיק גביה, אנו מוצאים כי לא פעם השטח לחיוב גדל חרף העובדה כי הנכס לא השתנה כלל וכלל, כאשר אנו למדים שצורת תגמולם של אותם גופים מבוססת על הגדלת שטח הדבר מוביל למסקנה כפולה ומכופלת- חובה לבדוק!

ככל שיש טענה בהיבט זה או אז מוגשת השגה למנהל הארנונה אותה יש לעיתים יש לגבות במדידה של מודד מוסמך. לעיתים שאלת השטח אינה שאלת מדידה אלא הגדרת השטח לחיוב.

  • הפחתה של ארנונה בטענת סיווגים-

 כלל ידוע הוא בדיני הארנונה כי סיווג של נכס נקבע בהתאם לשימוש שנעשה בו בפועל. לפיכך, במסגרת בדיקת הארנונה נבחנים השימושים בפועל ואלו נבחנים אל מול הסיווגים הקבועים בצווי הארנונה.

לעיתים השימוש הוא אחד וההגדרה אחרת ו/או כיאה להוראות הארנונה ההגדרות אינן ברורות דיו (לדוגמא: בית תוכנה שלכאורה פועל מתוך משרד יוגדר בחוק כתעשיה לעומתו חברת הייטק אשר אינה כותבת תוכנה תסווג כעסקים. כיצד נסווג בית תוכנה שמתחזק מוצר קיים?).

לכל רשות מקומית יש את צו ארנונה שלה ושם נקבעים הכללים וההגדרות שכמובן צריכים לדור יחדיו עם הוראות החוק, במסגרת בדיקתנו אנו בוחנים את השימושים הלכה למעשה ולאורם את סיווגים הזולים האפשריים.

בדומה לטענת השטח גם טענה זו מוגשת במסגרת השגה אל מנהל הארנונה במסגרת מועדים אשר קבועים בחוק הרשויות המקומיות- ערר על  קביעת ארנונה.

  • בקשות לפטור מארנונה או הנחה מארנונה

קיימים מספר סעיפי חוק המאפשרים הגשת בקשות לפטורים שונים ורלוונטיים למצב הנכס לאופיו של העסק ו/או הפעילות. בשונה מסיווגים והשטחים, הגשה בקשות לפטור ו/או הנחה לא תמיד מוגשת כהשגה אלא לעיתים כבקשה.

בין המוכרים הינן בקשות לפטור לנכסים ריקים, נכסים שאינם ראויים לשימוש, פטור למוסד מתנדב לשירות הציבור ועוד.

  • הפחתת ארנונה אחרות

הפחתת ארנונה עשויה להגיע לא פעם מסיבות אחרות שבניהן, סדר וארגון של גופים מרובי נכסים, שאלת מיהו המחזיק, סוגיות הקשורות לאזורי ארנונה, בעיות חוקיות או אי חוקיות דרישות הארנונה, דרישות רטרואקטיביות, ריביות, דיווח או אי דיווח בזמן ועוד.

בעבר נהגנו לחשוב ואף לומר כי אין מה להפסיד, מקסימום לא ניתן יהיה לעשות דבר, היום אנחנו יודעים בוודאות שבהחלט יש מה להפסיד ולכן כדי על אחת כמה וכמה לבחון את החיובים פעם אחר פעם, שנה אחר שנה נוכח תזזיתיות גבוהה של רשויות מקומיות, שינויי פסיקה וחקיקה, ניסיונות העמקת גביה, שינויי מדיניות וכיוב'.

צוות ריפאנד המונה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ישמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ועניין.

info@refund.co.il  או בטלפון 03-9225323.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא ארנונה לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה