בדקת אם העסק שלך צריך לעבור תהליך רישוי עסק?

אתם מתכננים לפתוח עסק בתחום בו אתם חושבים שתהיו הכי טובים והכי מצליחים. תכננתם הכל, מצאתם מקום, שכרתם מעצב, עוד רגע הפתיחה – רישוי עסק עשיתם? נושא רישיונות לעסקים הינו נושא מורכב, שאף מבקר המדינה נתן עליו את דעתו והגדירו כתהליך שמקשה על האזרח. כמו כן, בעלי עסקים ברשויות שונות מעידים על תחושה שהרשות "שמה להם רגליים" ומקשה עליהם בקבלת הרישיון. עם זאת, ולמרות תחושת חוסר האונים שהתהליך עלול לגרום, מאחורי הצורך ברישיון עסק עומדת מחשבה רציונלית שמטרתה שמירה על בריאות הציבור ובטיחותו.

כללי

מי זקוק לרישיון עסק?
הרבה מבעלי העסקים בכלל לא מודעים לכך שהם זקוקים לרישיון עסק, ורבים מגלים זאת רק אחרי שהשקיעו כספים רבים בעסק החדש. כתוצאה נוצרים מצבים בהם בעלי עסקים חדשים עומדים חסרי אונים מול הרשויות ומגלים, פעמים רבות, כי הם לא עומדים בקריטריונים לקבלת רישיון, דבר הפוגע בהתנהלות העסק ואף עלול להביא לסגירתו.
איך תדעו אם אתם זקוקים לרישיון עסק? הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות הוא להיכנס לאתר משרד הפנים ולקרוא על התנאים אותם מציב חוק רישוי עסקים. עם זאת, חשוב שתזכרו שקיים פער בין החוק היבש למציאות, ופעמים רבות ישנן פרשנויות שונות של החוק שיכולות לעבוד לטובתכם כבעלי עסקים.

איך מתמודדים עם הבירוקרטיה הזאת?
הצלחתם להבין אם אתם זקוקים לרישיון עסק? יופי. עכשיו מגיע זמן העשייה. זוכרים את טופס הטיולים שעשיתם בצבא? אז תהליך רישוי עסק דומה לתהליך שעברתם אז אבל יותר מורכב – אתם צריכים להתנהל מול מגוון גורמים (מכבי אש, מגוון מחלקות עירייה), להביא לכל אחד מהגורמים את המסמכים הרלוונטיים, ובקיצור לבזבז הרבה זמן יקר בלמידה של תחום שמעולם לא רציתם ללמוד.
על מנת לאפשר לכם לקבל רישיון עסק בצורה מהירה ונכונה הוקמו חברות המתמחות בתהליך רישוי עסקים. חברות אלה יודעות בדיוק אילו עסקים צריכים רישיון, מהו התהליך הספציפי לגביהם וכיצד ניתן להקל על בעל העסק. אמנם אתם יכולים לעשות את התהליך בעצמכם, אבל אם כבר רבים ומנוסים טענו שמדובר בכאב ראש רציני, אולי באמת כדאי לתת למקצוענים לעשות את העבודה השחורה.

אז מה היתרון שיש לנו בתהליך?
כל אחד טוב במשהו. אנחנו טובים בניהול פרויקטים מול הרשויות בצורה מדויקת ומהירה לטובת הלקוחות שלנו. בריפאנד עומדת לרשותכם מחלקה המתמחה בתהליכים לקבלת רישיונות לעסקים. המחלקה מורכבת מהנדסאים ואנשי מקצוע המכירים את החוק ובעלי הסמכה וניסיון ספציפי בתחום הסדרת רישיונות עסק והיתרים. המומחים של ריפאנד מלווים את התהליך מתחילתו ועד לקבלת הרישיון המיוחל.
תהליך קבלת הרישיון עם ריפאנד הוא מובנה ופשוט (בניגוד לתהליך מול הרשויות). חשוב שתזכרו שמהרגע שעברתם לשלב השני האחריות עוברת אלינו – אנחנו מתעסקים עם הבירוקרטיה, אנחנו מעדכנים אתכם בהתקדמות, אנחנו פועלים על פי הנחיות הרשות:
• שלב 1 – האם אנחנו יכולים לעזור לכם?
השלב הזה הוא ללא עלות וללא התחייבות. בשלב הזה אתם מבינים אם אנחנו יכולים לעזור לכם – האם העסק שלכם זקוק לרישיון עסק? מה צריך לברר? כיצד תדעו שהאזור בו אתם רוצים לפתוח את העסק מאושר לעסקים מסוג זה? זהו השלב הקריטי ביותר מכיוון שהוא משפיע על מגוון החלטות של בעלי העסק העתידי.

• שלב 2 – החלטתם להמשיך איתנו
בשלב זה תקבלו חוות דעת פורמלית הכוללת בדיקת כדאיות. חוות הדעת מתבססת על מידע שהתקבל לאחר פגישות שלנו עם נציגי הרשות המקומית.

• שלב 3 – תוכנית בקשה לרישיון עסק
קיבלתם אור ירוק להתקדם. זה השלב בו אנו מכינים תוכנית בקשה לרישיון עסק על פי הדרישות הרלוונטיות של הרשות. התוכנית כוללת את כל המידע והמסמכים הדרושים לקבלת הרישיון, תוך שאנו עוברים בכל התחנות הנדרשות ומבצעים את כל המהלכים הבירוקרטים לקבלת הרישיון. אחרי השלב השלישי תקבלו את רישיון העסק המיוחל שיהיה תקף למספר שנים.

החלטתם בכל זאת לפעול לבד? הנה כמה טיפים חשובים
• את תהליך רישוי עסק כדאי להתחיל לפני ששוכרים מקום ומתחילים בפועל להקים את העסק. פעמים רבות המידע שתקבלו ישפיע על המיקום אותו תבחרו.
• התאזרו בסבלנות. העבודה מול הרשויות היא סיזיפית וארוכה ותדרוש מכם אורך רוח.
• אל תרגישו לא נעים לשאול שאלות אם אתם לא מבינים משהו. ה"לא נעים" הזה עלול לגרום לכך שבפעם הבאה שתגיעו לרשות תגלו שלא הבאתם את המסמכים המתאימים.
• נצלו את השלב הראשון שאנו מספקים ללא עלות וללא התחייבות. המידע שתקבלו יעזור לכם גם אם תבחרו להתקדם לבד.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא רישוי והיתרים לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה