ידיעון 2 – משמעות קבלת טופס 4

קבלת טופס 4 אינה גוררת אוטומטית חיוב בארנונה! כידוע, כל עוד לא נסתיימה בנייתו של הבניין, עונה הקרקע שעליה הוא נבנה להגדרה"אדמת בניין" שאינה בת חיוב בארנונה. לכאורה, מרגע קבלת טופס 4, מניחה העירייה כי מאחר והבניין מוכן לאכלוס, הסתיימה בנייתו ולפיכך, מתחילה לחייב את הבניין בארנונה. ואולם, בפסק דין שניתן לאחרונה נקבע כי, קבלת טופס 4 אינה מעידה בהכרח כי הבניין הינו בר חיוב בארנונה כפי שיפורט להלן:

כללי

קבלת טופס 4 מהווה אישור חיבור חשמל ומים ולכאורה מעידה כי הבניין מוכן לאכלוס. אך, קבלת האישור אינה מהווה אסמכתא לתחילת חיוב הדירה בארנונה, במידה וטרם הסתיימה השלמת הבניה, אלא ראיה לכאורה.
שיקולים כגון שלבי הבניה, גמר פנים, חלוקה פנימית, אינסטלציה, עיכובים וכיוב' עשויים למשוך את תקופת אי החיוב מעבר לקבלת טופס 4 בשל אי סיום הבניה עד כדי שנה וחצי נוספת וללא ניצול תקופת הפטור בגין נכס ריק למשך 6 חודשים!!! .

לתשומת ליבכם, פטור לנכס ריק ניתן פעם אחת בחיי הנכס כל עוד לא שונתה הבעלות. רבים מהקבלנים ו/או היזמים טועים בעודם מבקשים פטור לנכס ריק למשך חצי שנה. מהלך זה מבטל את האפשרות להמשיך ולדרוש כי הבניין אינו ראוי לשימוש, כמו גם את האפשרות לקבלת פטורים אחרים כמו הפטור על בניין שבנייתו טרם נסתיימה או פטור לקבלן ראשון.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא ארנונה לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה