חישוב רכוש משותף במתחמי נדל"ן מניבים מרובי דיירים

סוגיית רכוש משותף ואופן העמסתו במתחמים מסחריים מרובי דיירים עולה חדשות בקרים הן בתחום דמי השכירות והן בתחום הארנונה, קיימות שיטות חישוב וחיוב מרובות אבל האתגר העיקרי הינו שכל גורם סבור שהאופן לפיו הוא מחשב ומחייב זו השיטה ואין בילתא.

כללי

במסגרת בחינה של המצב החליטה הממשלה, בהחלטה 4152, על הקמת ועדה ציבורית שתמליץ על שיפור וייעול הליכי רישוי עסקים, כאשר הכוונה כמובן ליצר מנגון מהיר וירוק להוצאת רישיון עסק.

כעקרון עסקים מסויימים יוכלו כבר בשלב ראשון , עם הגשת הבקשה לקבל רישיון עסק זמני  ולפעול. כמובן בליווי תצהיר שהם עומדים בדרישות.

למעשה ניתנת לעסק שנה להסדיר את הרישיון ובכך לא להפריע בשלבי ההתנעה וההקמה ו/או ליצור עיכובי בירוקרטיה בשלבים הקריטיים והרגישים ביותר בה העסק עדיין לא מייצר הכנסה. אל מול הרישיון יגישו בעלי עסקים תצהירים.

ניתן לומר שכשלב ראשון עברה ההנהגה שלב תפיסתי עמוק. ומעתה יש לומר : "האזרח לא עבריין כל עוד לא הוכח אחרת אלא הפוך, האזרח ישר אלא אם ייתפס". העברת הנטל הזה לטעמנו הינה דבר מבורך אך יאל לבעלי העסקים לנוח ולשקוט שאחרת עלולים להתקל בסנקציות קשות ביותר.

אגב הרפורמה הזו עסקים מסויימים יצאו  לחלוטין מחובת הרישוי ובכך לא יידרשו לעמוד בבקרה של הרשות. בכלל זה גם ינסו במסגרת הרפורמה לאחד אישורים, לקצר תהליכים ובכך להקל על תהליכי הוצאת הרישיונות. אנו כבר עדים לשיפור תהליכים בעצם פרסום מידע זמין באתרי הרשויות השונות.

נשמח לעמוד לרשותך בעל עסק ולסייע הן בקבלת מיעד והן בסיוע בהסדרת רישיון העסק.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא מדידה וסקירה לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה