רישוי עסק בתחום המזון

אין ספק כי פתיחתו של עסק, בכל תחום שיהיה, כרוכה בהתרגשות לא מעטה.....תנו לנו, רק לרגע, להיות "המבוגר האחראי" ולהזכיר לכם את הצורך בהוצאת רישיון עסק

כללי

אין ספק כי פתיחתו של עסק, בכל תחום שיהיה, כרוכה בהתרגשות לא מעטה, לא כל שכן, כשהמדובר בעסק בתחום המזון. כבר בשלב מוקדם מאד, אתם רואים בעיני רוחכם בדיוק היכן יעמדו השולחנות, שומעים באוזניכם את המולת המטבח העסוקה, ואולי, אפילו, מרחיקים לכם ומסוגלים לדמיין את המוני הלקוחות והסועדים הצובאים על דלתות בית העסק שלכם, ממלאים אותו עד אפס מקום ונהנים מכל נגיסה או לגימה. אבל, בתוך הקדחתנות, ההתרגשות (המובנת מאליה) והרצון לפרוץ קדימה (כסוס מרוצים נרגש ומתלהב, רגע לפני יריית ההזנקה), תנו לנו, רק לרגע, להיות "המבוגר האחראי" ולהזכיר לכם את הצורך בהוצאת רישיון עסק מסודר, כך שכל הפינות של הקמת העסק שלכם תהיינה סגורות לגמרי, ולא תצטרכו להקדיש לכך זמן או מחשבה מאוחר יותר. יתרה מכך, מאחר ועסקים בתחומי המזון (בין אם הם עוסקים בייצור מזון ומשקה ובין אם הם "רק" עוסקים בהגשתו), מחויבים, על פי חוק, בהוצאה מסודרת של רישיון עסק, אולם, עסקים מסוימים בתחום המזון נדרשים גם, בנוסף, בהוצאת רישיון יצרן לעסק.

מבולבלים?

תכף נעשה לכם קצת סדר בבלגן…

רישוי עסק בתחום המזון מול רישיון יצרן בתחום המזון

ההמלצה הגורפת בתחום רישוי העסק גורסת, כי כל אדם או גוף המתכוונים להקים עסק חדש, חייבים, ראשית, לבדוק האם תחום העיסוק שבו עוסק העסק שלהם מחויב בהוצאת הרישיון לעסק או שהוא אינו מחויב בכך. כאשר המדובר על כל עסק הפועל בתחום המזון, התשובה הינה חד-משמעית – כן, וזאת, בין אם המדובר על מסעדות, עסקי הסעדה (קייטרינג), בדוכני מזון, פלאפליות, פיצריות, אולמות אירועים וכן הלאה. אולם, החוק גם מבדיל בין עסקים כדוגמת סופרמרקטים, מסעדות, בתי קפה או קיוסקים (למשל) שאינם זקוקים לרישיון יצרן, לבין עסקים בתחום המזון שבפעילותם מעורבים תהליכי ייצור המזון, שיווקו, אריזתו או, לחילופין, אחסנה של חומרי הגלם ו / או תוצרת המזון המוגמרת. את הדוגמה הטובה ביותר, ניתן לפגוש בבתי מאפה. בעוד שבתי המאפה האופים את מוצרי המאפה שלהם מבצק מוכן ומסתפקים באפייתם בתנור אינם מחויבים בהוצאת רישיון יצרן, בתי המאפה המכינים את הבצק מראשיתו ועובדים עם הקמח והמים נדרשים בהוצאת רישיון היצרן.

העדרם של רישיון היצרן ו / או רישיון העסק לעסקים המחויבים בכך עלול להביא לבעיות רבות ואף לפתיחת הליכים משפטיים מצידן של הרשויות, ויתרה מכך – עסק יצרני לא יוכל לקבל רישיון עסק בלא קבלת רישיון יצרן.

מתי יש להתחיל בתהליכי קבלת הרישיונות הנחוצים?

מאחר ותהליכי קבלתם של הרישיונות המדרשים לעסק העוסק במזון הם מורכבים, ארוכים ורוויים בבירוקרטיה, רצוי להתחיל בהם סמוך מאד לתחילת תהליכי הקמתו של העסק, ולא להמתין עד למועד פתיחתו הרשמי או לתחילת ההרצה שלו. באופן זה, תוכלו להימנע ממצב שבו העסק שלכם פועל ללא הרישיונות הנדרשים – מצב שאף עלול להגיע עד כדי סגירתו הכפויה של העסק בידי הרשויות, דבר, שבתורו, עלול לגרור איתו הפסדים כלכליים נכבדים, עוגמת נפש, ואף יצירה של מיתוג בעייתי בעיני הציבור – אפילו טרם פתיחת בית העסק באופן רשמי.

ברור למדי (במיוחד לנו, בחברת ריפאנד), כי הרצון להוציא את רישיון העסק והשאיפה להיכנס לפעילות בהקדם ככל שניתן, עלולים לתסכל כל אדם. בדיוק מסיבה זו אנחנו מציעים לבעלי עסקים בתחומי המזון השונים, את שירותינו המקצועיים, אשר יכולים לקצר את התהליכים הללו בהרבה, ולהביא לפתיחה מהירה וחלקה של בית העסק שלכם!

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה