הסדרת רישיון עסק לקיוסק (פיצוציה)

הוצאת רישיון עסק לפיצוציה/קיוסק

כללי

בהתאם להוראות צו עסקים טעוני רישוי עסקים גם קיוסק/פיצוציה טוענים הסדרת רישיון עסק וזאת בהתבסס על סעיף 4.7א לחוק. למרות שמדובר בעסק פשוט יחסית גם כאן חלים התנאים של עסקי מזון ובכלל זה יש להבין מהו אופי הפעילות הספציפי של העסק- האם מוכרים מזון, כמה עובדים ומה השטח, האם יש מכירת אלכוהול וכיוב'.

קיימת שונות בין מקרה למקרה ולכל בעל עסק רצונות ומחשבות עסקיות חדשניות אך הוא צריך גם להכיר במגבלות ולכן חשוב להיוועץ עם גורם מקצוע אשר יסייע ביעוץ והכוונה וכמובן יסייע בהכנת תוכניות אדריכליות וליווי התהליך מול הרשות.

יש לציין כי הוצאת רישיון עסק לקיוסק מנויה בסוג העסקים שזכו להליך מקוצר לדוגמא קיוסק אשר גודלו לא יעלה על 300 ידע להתקדם על בסיס תצהיר (ר"ת- רישיון על יסוד תצהיר), בעוד פיצוציה/קיוסק מעל 300 מ"ר יזכה לתהליך מקוצר (היתר מזורז א'), דבר אשר מקל על התהליך.

חברתנו אשר מתמחה בהסדרת רישיונות עסק לעסקי מזון תדע לסייע לך בתהליך ובחשיבה מרגע הרצון לשכור מקום, דרך הובלת התהליך בדרך היעילה ביותר אל מול הגורמים השונים. אנו נדע לכוון ולידע אותך במגבלות ובאישורים וכדאי שאלו יעשו מבעוד מועד.  החיבור בין ההיבט המסחרי לתכנון והוצאת הפריטים הנכונים הכרחית כאמור כבר משלב ראשון מאחר ובאותם סוגי עסקים יש היבטים שיצריכו חשיבה מראש- אישורי משרד הבריאות (שעלולים לסרב או לאשר תחת התניות תיקון ליקויים), מיקום ושעות הפעילות, יעוד תכנוני של הנכס, סוגי המוצרים (אלכוהול, מזון, סיגריות, הימורים-לוטו/טוטו), הימצאות שירותים בקרבת מקום וכיוב'.

ברמה הטכנית יידרש בעל העסק לתוכנית/תרשים חתום ע"י איש מקצוע, חתכים, מפה מצבית, חוזה שכירות, אישור רשם החברות ופרוטוקל, חוו"ד של מורשה נגישות, צילום ת.ז. וכיוב'. בדומה לעסקים אחרים נדרש להתייחס להיבטי בטיחות אש, תברואה, נגישות וכיוב'. אי תכנון מקדים עלול להוביל לתוצאות מתסכלות מאוד ולהיפך לחסוך כסף, זמן יקר וכאב ראש אדיר.

פיצוציה עשויה להיות עסק מעולה וריווחי מאוד אבל חשוב להכיר את המגבלות כדי שהתהליך אכן יהיה קצר ויעיל.

להלן דוגמא לשאלות שאנו פגושים מעת לעת אצל עסקים מהסוג הזה:

  1. אם אני רוצה למכור אוכל טרי, האם זה אפשרי?  
  2. האם יש הבדל בין הסוגים השונים של מוצרי המזון שאני רוצה למכור? (סנדווצים/ג'חנון/טוסטים/אחר…)
  3. אני רוצה למכור סנדוויצים טריים שאני מכין, האם מותר לי?
  4. האם אני יכול לפתוח פיצוציה כשאין לי שירותים? או כשאין לי מחסן?
  5. האם יש הבדל בין פיצוציה באזור מגורים לפיצוציה באזור תעשיה מבחינת שעות הפעילות?
  6. האם אני רוצה למכור אלכוהול, האם זה מצריך אישור מיוחד?
  7. אני רוצה להציב כסאות בחזית, האם זה אפשרי?

נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ועניין.

לחזרה לכל החומר המקצועי בנושא רישוי והיתרים לחץ כאן
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה

המומחים שלנו מחכים לכם!

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם

שלח פנייה